Для учнів


ЯК ПОКРАЩИТИ СВОЮ КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ
-         Серйозно шукайте собі друзів.
-         Відкрито виявляйте цікавість до іншої лю­дини.
-         Ідіть назустріч людям із відкритим серцем.
-         Усміхайтеся до того, як почнете розмовляти.
-         Питайте інших про їхні інтереси.
-         Спочатку відрекомендуйтесь самі, називаючи своє імя.
-         Ставте людині запитання.
-         Самі говоріть менше.
-         Відповідайте на кожне поставлене до вас за­питання.
-         Допомагайте іншим перебороти труднощі.
-         Виявляйте сердечність.
-         Будьте спокійними й незворушними.
-         Будьте терплячими й оптимістичними.
-         Говоріть чітко й мелодійним голосом.
-         Дивіться на людину зацікавлено.
-         Виявляйте розуміння.
-         Уважно слухайте співрозмовника.
-         Тримайте себе спокійно і впевнено.
-         Обережно висловлюйте свою точку зору

ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
Рекомендації психолога учням
1. Активно працюй на уроціуважно слухайвідповідай на запитання.
2. Став запитанняякщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
3. Точно й детально записуйщо задано з кожного предмета.
4. Навчися користуватися словниками й довідникамиЗ'ясовуй значення   незнайомих слівзнаходь потрібні факти й поясненняправилаформули в довідниках.
5. Якщо в тебе є комп'ютернавчися з його допомогою знаходити потрібну інформаціюробити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
6. Якщо матеріалякий подавали на уроціє для тебе складнимповтори матеріал цього ж днянавіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.
7. Починаючи виконувати завданнядумай не тільки про тещо треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про теяк (за допомогою яких прийомівзасобівце можна зробити.
8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.
9. Починаючи виконувати урокивідкрий щоденникподивисячи всі завдання ти записав.
10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначи­тискільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
11. Прибери зі столу все зайве - тещо може відвертати твою увагуПриготуй тещо потрібно для виконання першого завдання (підручникзошитикартиолівцісловникидовідники тощо). Після того як підготуєшся до першого урокуприбери все й приготуй тещо потрібно для виконання наступного.
12. Між уроками роби перерви.
13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріала потім його запам'ятати.
14. Перш ніж виконувати письмові завданнязрозумій і вивчи правила до них.
15. Читаючи параграф підручникастав собі запитанняпро що (або про когойдеться в цьому тексті тощо.
16. Шукай зв'язок кожного нового поняттяявищапро яке ти дізнаєшсяз тимщо ти вже знаєшСпіввіднось нове з уже відомимСтеж за тимщоб це були не випадковізовнішні зв'язкиа головні зв'язки за змістом.
17. Якщо матеріалякий треба вивчитивеликий за обсягом або складнийрозбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремоВикористовуй метод ключових слів.
18. Не залишай підготовку до доповідейтворівтворчих робіт на останній деньадже це потребує багато часуГотуйся до них заздалегідьупродовж кількох дніврівномірно розподіляючи навантаження.
19. Готуючись до усних уроківвикорис­товуй картисхемиВони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріалДо них необхідно звертатисявідповідаючи на уроціЧим краще ти вмієш користуватися картамисхемамитаблицямитим вищою буде оцінка.
20. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами1. За даними психологів СШАтакий метод дає змогу зосере­дити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.
21. Складай план усної відповіді.
22. Перевіряй себе.
Пам'ятай
Ми найкраще запам'ятовуємо:
• течим постійно користуємося;
• тедо чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
• тещо нам потрібно;
• тещо ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями й уміннями;
• тещо пов'язано з нашими переживаннями (і приємнимиі неприємними).

Метод ключових слів

Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці.
Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу.
Згадуючи ключові словами одразу згадуємо весь абзац.
Читаючи абзацвибери для нього одне-два ключових слова.
Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовностіяка потрібна для виконання завдання.
До кожного ключового слова постав запитан­нящо дасть змогу зрозумітияк воно пов'язане з відповідним розділом текстуОбміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв'язок.
З'єднай два сусідніх ключових слова за допо­могою запитань.
Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжокЗапиши цей ланцюжок  і спробуй його вивчити . Перекажи текст спираючись на цей ланцюжок.

Метод 5-П

1-П  - Переглянь текст швидко.
2-П  - Придумай до нього запитання.
3-П  - Познач олівцем найважливіші місця.
4- П  - Перекажи текст.
5- П  - Переглянь текст повторно.


Немає коментарів:

Дописати коментар