Тема проекту:

Інтерактивні технології у діяльності соціального педагога 
як основа реалізації профілактичної функції

Завданням сучасної освіти є ефективне перенесення знань у свідомість користувачів і розвиток уміння успішно їх застосувати у всіх сферах життя. Його ефективна реалізація спрямовує інтерес педагогів на освоєння інноваційних форм та методів навчання, заснованих на діяльнісних та діалогових формах пізнання. Ефективна освіта з питань здоров’я, як один із пріоритетів сучасної гуманітарної політики, може покращити здоров’я та добробут людини, сім’ї, громади й суспільства загалом та надає значні економічні вигоди. Відповідна фахова підготовка спеціалістів до діяльності зі сприяння здоров’ю дітей та молоді, передбачає, що вони у своїй професійній праці повинні: володіти відповідним змістом, методами формування знань, уявлень і понять про здоров’я, організацію сприятливого середовища; усвідомлювати й практично реалізувати положення концепції сприяння покращенню здоров’я; застосовувати інтерактивні методи навчання у здоров’я-зберігаючому контексті (концептуальна, змістова, технологічна готовність).
Розвиток дітей, захист їхніх прав
та надання підтримки – обов’язок

відповідального дорослого
                                                              
Мета проекту:
Узагальнення досвіду організації і проведення інноваційних форм роботи у процесі здійснення профілактичної роботи в навчальному закладі.

Завдання проекту:

-         поглиблення знань із теорії та методики проведення профілактичної роботи;-         вивчення і використання в практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного   досвіду;-         розвиток ініціативи й творчості, новаторських пошуків у роботі соціального педагога;-         опанування нових інноваційних освітніх технологій, сучасних методик;

Профілактична функція соціального педагога:  полягає переконанні учнів, педагогічних працівників, батьків  в доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, веденні здорового способу життя; сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі.

У кожній конкретній ситуації соціально-педагогічної діяльності перед соціальним педагогом стоїть не лише проблема вибору оптимальних та ефективних технологій, методик, методів розв'язання проблеми, але і запобігання або обмеження негативних соціальних явищ та їх наслідків.
Основними напрямами профілактики є:

Ефективність роботи соціального педагога залежить від тих форм та методів, які він буде використовувати у своїй роботі. 
 Методи, спрямовані на збільшення комунікативної активності між учасниками спілкування, або їхньої взаємодії, називають інтерактивними.


 Серед них найбільшого поширення набули такі: тренінг, мозковий штурм, або мозкова атака, коло ідей, мікрофон, метод прогнозування або передбачення ,дискусія, кути, ПРЕС-метод, гронування, або асоціативний кущ ,бесіда за Сократом, ділові ігри .
Тренінг саме й забезпечує всі складові засвоєн­ня матеріалу. 

Ця інтерактивна, інноваційна форма є за­планованим процесом, призначеним поповнити навички та знання, а також перевірити ставлен­ня,  ідеї, поведінку учасників з метою їх зміни й оновлення. Соціально-психологічний тренінг вміщує ці­лісну систему ігрових вправ для формування, закріплення, тренування психологічно важливих якостей людини, умінь і навичок у спілкуван­ні, необхідних для нормального налагодження зв’язків у суспільстві, соціумі, виконання соціаль­ної ролі. 


























Тренінгові методи


1 коментар: