Інтерактивні технології у діяльності соціального педагога
як основа реалізації профілактичної функції
як основа реалізації профілактичної функції
Завданням сучасної освіти є ефективне перенесення знань у свідомість
користувачів і розвиток уміння успішно їх застосувати у всіх сферах життя. Його ефективна реалізація спрямовує
інтерес педагогів на освоєння інноваційних форм та методів навчання, заснованих
на діяльнісних та діалогових формах пізнання. Ефективна освіта з питань
здоров’я, як один із пріоритетів сучасної гуманітарної політики, може покращити
здоров’я та добробут людини, сім’ї, громади й суспільства загалом та надає
значні економічні вигоди. Відповідна фахова підготовка спеціалістів до
діяльності зі сприяння здоров’ю дітей та молоді, передбачає, що вони у своїй
професійній праці повинні: володіти відповідним змістом, методами формування
знань, уявлень і понять про здоров’я, організацію сприятливого середовища;
усвідомлювати й практично реалізувати положення концепції сприяння покращенню
здоров’я; застосовувати інтерактивні методи навчання у здоров’я-зберігаючому
контексті (концептуальна, змістова, технологічна готовність).
Розвиток дітей, захист їхніх прав
та надання підтримки – обов’язок
відповідального дорослого
Мета проекту:
Узагальнення досвіду організації і проведення
інноваційних форм роботи у процесі здійснення профілактичної роботи в
навчальному закладі.
Завдання проекту:
- поглиблення знань із теорії та методики проведення профілактичної роботи;- вивчення і використання в практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного досвіду;- розвиток ініціативи й творчості, новаторських пошуків у роботі соціального педагога;- опанування нових інноваційних освітніх технологій, сучасних методик;
Профілактична функція соціального педагога: полягає переконанні учнів, педагогічних
працівників, батьків в доцільності
дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, веденні здорового
способу життя; сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі.
У кожній конкретній ситуації соціально-педагогічної діяльності перед
соціальним педагогом стоїть не лише проблема вибору оптимальних та ефективних
технологій, методик, методів розв'язання проблеми, але і запобігання або
обмеження негативних соціальних явищ та їх наслідків.
Основними напрямами профілактики є:
Ефективність роботи соціального педагога залежить від
тих форм та методів, які він буде використовувати у своїй роботі.
Методи, спрямовані на збільшення комунікативної
активності між учасниками спілкування, або їхньої взаємодії, називають
інтерактивними.
Серед них найбільшого поширення набули
такі: тренінг, мозковий штурм, або мозкова атака, коло ідей, мікрофон, метод прогнозування
або передбачення ,дискусія, кути, ПРЕС-метод, гронування, або асоціативний кущ ,бесіда
за Сократом, ділові ігри .
Тренінг саме й забезпечує всі складові засвоєння матеріалу.
Ця
інтерактивна, інноваційна форма є запланованим процесом, призначеним поповнити
навички та знання, а також перевірити ставлення, ідеї, поведінку учасників з метою їх зміни й оновлення. Соціально-психологічний
тренінг вміщує цілісну систему ігрових вправ для формування, закріплення,
тренування психологічно важливих якостей людини, умінь і навичок у спілкуванні,
необхідних для нормального налагодження зв’язків у суспільстві, соціумі,
виконання соціальної ролі.
Дуже цікавий і актуальний проект.
ВідповістиВидалити